• Regulamin konta

Regulamin Konta
w sklepie Maria Wenda
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Koncie
§ 9 Postanowienia końcowe

§ 1 DEFINICJE
Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną, który zawarł na podstawie Regulaminu umowę o
prowadzenie Konta lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia, bez bezpośredniego związku z jego
działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, świadczona nieodpłatnie drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy, dzięki której Usługobiorca może skorzystać z
dodatkowych funkcji w Sklepie.
Przedsiębiorca uprzywilejowany - Usługobiorca, który jest osobą fizyczną zawierającą na podstawie
Regulaminu umowę o prowadzenie Konta (lub podejmującą czynności zmierzające do jej zawarcia),
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin - niniejszy regulamin Konta.
Sklep – sklep internetowy Maria Wenda prowadzony przez Usługodawcę pod adresem
https://kw629.mysky-shop.pl/?_gl=1*16bh5fp*_gcl_aw*R0NMLjE2OTE5MzI2OTQuQ2p3S0NBandfdUdtQmhCUkVp
d0FlT2ZzZHh4TmZDeXBfeVJJYXljZG5jc053TksxM1BjaXlSQ3lJeEpEUXdyUkt3NFpRQTliOUd4T194b0N2WEFRQXZEX
0J3RQ..*_gcl_au*MjA3OTk2MTI2OC4xNjg0OTM5OTI3*_ga*MTU1MTk1OTU4LjE2ODA3MDM3OTM.*_ga_HDSYW84M
SQ*MTY5MjI2NDA3OC4xNjcuMS4xNjkyMjY0MDgxLjU3LjAuMA..&_ga=2.149982198.1963117349.1692264079-15
5195958.1680703793&_gac=1.87763562.1691932694.CjwKCAjw_uGmBhBREiwAeOfsdxxNfCyp_yRIaycdncsNwN
K13PciyRCyIxJDQwrRKw4ZQA9b9GxO_xoCvXAQAvD_BwE
Usługobiorca - każdy podmiot, który zawarł umowę o prowadzenie Konta lub podejmuje czynności zmierzające
do jej zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą
uprzywilejowanym.
Usługodawca - Virtuvia Sp.z.o.o. z siedzibą pod adresem Włościbórek 10,89-400 Sępólno Krajeńskie, wpisana
do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY W BYDGOSZCZY, XIII
WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, wpis do rejestru: 2023-03-16 r., pod nr KRS
0001025467, NIP 5040080901, nr REGON 524753998, kapitał zakładowy 5000,00 zł, kapitał wpłacony 5000,00
zł.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
1. Adres pocztowy: Włościbórek 10,89-400 Sępólno Krajeńskie
2. Adres e-mail: Virtuvia_maria.wenda@outlook.com
3. Telefon: 789239602
4. Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Usługobiorcę wynika z
podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług
korzysta Usługobiorca. Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub
międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w
zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z
usług którego korzysta Usługobiorca.

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
1. Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
aktywne konto e-mail,
urządzenie z dostępem do Internetu,
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.

§ 4 KONTO
1. Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Usługobiorcy.
2. Konto daje Usługobiorcy dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez
Usługobiorcę w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Usługobiorcy.
3. W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
4. W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą
umowa o prowadzenie Konta na zasadach wskazanych w Regulaminie.
5. Usługodawca rozpoczyna świadczenie usługi prowadzenia Konta na zasadach określonych w Regulaminie
niezwłocznie po zawarciu umowy o prowadzenie Konta.
6. Usługobiorca może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
7. Usunięcie Konta skutkuje rozwiązaniem umowy o prowadzenie Konta. W celu usunięcia Konta przez
Usługodawcę należy wysłać swoją rezygnację z Konta na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2
Regulaminu, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy o prowadzenie
Konta.
§ 5 REKLAMACJE

I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Usługodawca prosi o składanie reklamacji dotyczących Konta na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany
w § 2 Regulaminu.
2. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
II USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI
3. Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z
umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy
Ustawy o prawach konsumenta.
4. W przypadku niewłaściwej realizacji przez Usługodawcę umowy o prowadzenie Konta, Usługobiorca
uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach
konsumenta.
5. Jeżeli Usługodawca nie dostarczył usługi cyfrowej, Usługobiorca uprzywilejowany może wezwać go do jej
dostarczenia. Jeżeli mimo to Usługodawca nie dostarczy usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym,
wyraźnie uzgodnionym przez Usługodawcę i Usługobiorcę uprzywilejowanego terminie, Usługobiorca
uprzywilejowany może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta.
6. Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta bez wzywania do dostarczenia
usługi cyfrowej, jeżeli:
a. z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy usługi cyfrowej lub
b. Usługobiorca uprzywilejowany i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy o prowadzenie
Konta wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla
Usługobiorcy uprzywilejowanego, a Usługodawca nie dostarczył jej w tym terminie.
7. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową o prowadzenie Konta usługi cyfrowej
dostarczanej w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z tą umową usługa
miała być dostarczana.
8. Jeśli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową o prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany może
żądać jej doprowadzenia do zgodności z tą umową.
9. W przypadku braku zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta Usługobiorca uprzywilejowany
ma obowiązek współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych
dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności usługi cyfrowej z umową o
prowadzenie Konta w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Usługobiorcy
uprzywilejowanego.
10. Dodatkowo, jeżeli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową o prowadzenie Konta, Usługobiorca
uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy, gdy:
a. doprowadzenie do zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta jest niemożliwe albo wymaga
nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
b. Usługodawca nie doprowadził usługi cyfrowej do zgodności z umową o prowadzenie Konta w rozsądnym
czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę uprzywilejowanego o
braku zgodności z tą umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego,
uwzględniając charakter oraz cel tej usługi cyfrowej, w jakim jest wykorzystywana;
c. brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta występuje nadal, mimo że Usługodawca
próbował doprowadzić usługę cyfrową do zgodności z tą umową;
d. brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta jest na tyle istotny, że uzasadnia
odstąpienie od umowy o prowadzenie Konta bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony
określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia usługi cyfrowej do
zgodności z umową);
e. z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on usługi cyfrowej do
zgodności z umową o prowadzenie Konta w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla
Usługobiorcy uprzywilejowanego.

III POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
11. Usługodawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na
stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument
może skorzystać m.in. z:
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów
Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w
przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady
bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem:
https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR), zapewnianej przez Komisję Europejską,
dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego
należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz
Inspektoratów znajduje się tutaj:
>https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy
Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy
przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod
adresem: >https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
12. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Usługodawcy do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
13. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne
zarówno dla Usługodawcy jak i Konsumenta.
14. Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika
konsumentów.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Usługobiorca uprzywilejowany ma prawo odstąpić od zawartej z Usługodawcą umowy o prowadzenie Konta,
w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy o prowadzenie Konta wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia tej
umowy.
3. Aby Usługobiorca uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować
Usługodawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w
drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
4. Usługobiorca uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego
na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Usługobiorca uprzywilejowany wyśle
informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy.
§ 7 DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z zawarciem umowy o
prowadzenie Konta jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o
odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę
przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych
– „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania danych
osobowych w tym przypadku jest umowa o prowadzenie Konta lub działania podejmowane na żądanie
Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes
Usługodawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych
roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy o
prowadzenie Konta i świadczenia usług nią objętych. Niepodanie danych oznacza, że umowa o prowadzenie
Konta nie będzie mogła być zawarta, Usługodawca nie będzie mógł świadczyć usług nią objętych.
4. Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
a. przestanie obowiązywać umowa o prowadzenie Konta;
b. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Kontem;
c. zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
5. Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
f. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze
szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego
na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
6. W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
7. W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Usługobiorca
może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.

§ 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB KONCIE
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę
rozumie się konieczność zmiany Regulaminu spowodowaną:
a. zmianą funkcjonalności Konta, wymagającą modyfikacji Regulaminu lub
b. zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na realizację umowy o prowadzenie Konta przez Usługodawcę
lub dostosowaniem usług do zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień,
interpretacji lub decyzji uprawnionych władz publicznych lub
c. zmianą danych kontaktowych lub identyfikacyjnych Usługodawcy.
2. Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do
Konta co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
3. W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie,
przyjmuje się, że akceptuje je, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
4. W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na
adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować rozwiązaniem umowy o
prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
5. Usługodawca może dokonać zmiany Konta, która nie jest niezbędna do zachowania jego zgodności z umową
o prowadzenie Konta, z przyczyny wskazanej w ust. 1 lit. b lub z powodu zmiany funkcjonalności Konta.
Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie będzie się wiązać z jakimikolwiek kosztami
po stronie Usługobiorcy uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
6. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 5, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Usługobiorcy
uprzywilejowanego do Konta lub korzystanie z niego, Usługodawca wyśle na adres e-mail Usługobiorcy
uprzywilejowanego, z odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym nośniku, informację o właściwościach i
terminie dokonania tej zmiany oraz prawach przysługujących w związku z tą zmianą Usługobiorcy
uprzywilejowanemu.

§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
2. Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest w języku polskim.
3. Umowa zawierana na podstawie niniejszego Regulaminu podlega przepisom prawa polskiego, z
zastrzeżeniem ust. 4.
4. Wybór prawa polskiego dla umowy zawartej na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie
ogranicza praw Konsumenta przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów
prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w której nie ma miejsca wybór prawa.
Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę
szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
5. W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą uprzywilejowanym, związanego
z umową o prowadzenie Konta, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Virtuvia Sp.z.o.o.
Włościbórek 10,89-400 Sępólno Krajeńskie
adres e-mail: Virtuvia_maria.wenda@outlook.com
- Ja/My(*) ..................................................................... niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym
odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczenie treści cyfrowych w postaci(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy(*)
..............................................................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.
  • Sklep zamknięty

Sklep tymczasowo niedostępny